Ultraman

Metal Hero, Ultraman, Ryokendo und Co. Alles hier rein.

Moderator: Moderatorenteam

Antworten
Benutzeravatar
W-B-X
Kyoryuger
Kyoryuger
Beiträge: 8250
Registriert: Di 8. Mär 2011, 00:52
Land: Deutschland
Kontaktdaten:

Re: Ultraman

Beitrag von W-B-X » Mi 6. Nov 2013, 16:04

Ultraman Dark & Ultraseven Dark to Appear in Ultraman Ginga
Bild
The home video listings and the latest scan for Ultraman Ginga revealed that Dark Ultramen will appear in the series.
The home video listings for Ultraman Ginga featured an evil version of the original Ultraman and Ultraseven called Ultraman Dark and Ultraseven Dark. In addition, the episodes that are included in the Blu-ray/DVD are:

Episode 7: The Closed World
Episode 8: Galaxy Spark Deprived
Episode 9: The Jet Black Ultra Brothers

These three episodes are part of the show's 2nd half, which will air from November to December. The series ends with the 11th episode.
http://www.orendsrange.com/2013/11/ultr ... ppear.html
Und ein paar Bilder
Spoiler
Bild
Bild
Bild
Bild

Benutzeravatar
W-B-X
Kyoryuger
Kyoryuger
Beiträge: 8250
Registriert: Di 8. Mär 2011, 00:52
Land: Deutschland
Kontaktdaten:

Re: Ultraman

Beitrag von W-B-X » So 1. Dez 2013, 00:09

Auftritte von Super Grand King, Darkgiel und eine dreifach Attacke von Ultraman, Taro and Tiga + Episodentitel der Episoden 7-9
Ultraman Ginga, Jean-Nine vs Super Grand King, Darkgiel
After taking on the dark version of Ultraman and Ultra Seven, Ultraman Ginga will take on two baddest monsters in the series, Super Grand King and the evil Darkgiel. Not only that, the upcoming episodes will feature a triple attack involving Ultraman, Taro and Tiga.

Check out the new Ultraman Ginga scans below:
Spoiler
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
The three of the five new episodes, that airs from November to December, will be entitled "The Closed World" (EP 07), "Ginga Spark Deprived" (EP 08), and "The Jet Black Ultra Brothers" (EP 09). It has been confirmed that Ultraman Ginga will have a total of 11 episodes.
http://www.jefusion.com/2013/11/ultrama ... kgiel.html

Benutzeravatar
W-B-X
Kyoryuger
Kyoryuger
Beiträge: 8250
Registriert: Di 8. Mär 2011, 00:52
Land: Deutschland
Kontaktdaten:

Re: Ultraman

Beitrag von W-B-X » So 8. Dez 2013, 16:22

Die thailändische Firma Chaiyo plant die Veröffentlichung eines Ultraman 50th Anniversary Box Sets. Das Boxset soll 6 Staffeln mit insgesamt 325 Episoden enthalten und in den USA raus kommen. Welche Staffeln es sind entnehmt ihr dem Artikel unten. Auf der Ultraman Forever website sind zusätzlich ein Jubiläums Buch, ein Classic Ultraman Action Poster und Thol narita's original Ultraman Art Collection gelistet.
Chaiyo Plans to Release Ultraman 50th Anniversary DVD Box Set
Bild
In commemoration for Ultraman's upcoming 50th year anniversary, Thailand based company Chaiyo Productions plans to release a 6-season boxset, more than 325 episodes, of the Ultraman series in the United States. The official site is now taking reservations.

The boxset includes Ultraman (1966–1967), Ultra Seven (1967–1968), The Return of Ultraman / Ultraman Jack (1971–1972), Ultraman Ace (1972–1973), Ultraman Taro (1973–1974), and Ultraman Leo (1974–1975). So far, no release date and price had been announced as of writing.

Other products listed on the official Ultraman Forever website are a 50th Anniversary Collector's Book, a collection of Classic Ultraman Action Posters, and a catalog of Tohl Narita's original Ultraman Art Collection.

Chaiyo is known to have constant legal battle against Tsuburaya Productions, the original creators, over the international rights of the Ultraman franchise.
http://www.jefusion.com/2013/12/chaiyo- ... oxset.html

ZiggyFan
Timeranger
Timeranger
Beiträge: 1785
Registriert: So 28. Mär 2010, 18:31
Land: Deutschland
Wohnort: Merzenich

Re: Ultraman

Beitrag von ZiggyFan » Di 10. Dez 2013, 21:24

Also ich weiß ja dass Ultraman Ginga nicht ganz dem Orginalem Ultraman Gedanken entspricht,muss aber trotzdem sagen, dass die Serie mir zuspricht.

Jetzt frage ich mich nur von diesem Standpunkt aus, mi9t welcher Staffel sollte ich richtig in das Franchise eintauchen? Hat da jemand eine Idee?

Benutzeravatar
W-B-X
Kyoryuger
Kyoryuger
Beiträge: 8250
Registriert: Di 8. Mär 2011, 00:52
Land: Deutschland
Kontaktdaten:

Re: Ultraman

Beitrag von W-B-X » Do 12. Dez 2013, 00:37

Tsuburaya Opens Special Ultraman Exhibit
Bild
Celebrating the 50th anniversary of the Ultraman franchise, Tsuburaya Productions Co. will have special exhibition devoted to the Beings of the Land of Light, and many other related media. The exhibit is located at the Broadcast Library in Yokohama from December 12th to February 16th.

While also highlighting the history of Tsuburaya Productions Co. and Ultraman, the exhibit will feature dioramas featuring scenes from the final episode of Ultra Seven and other scenes, as well as props, screenplays, production items, including action figures from various iterations of the Ultra heroes.

Additionally, visitors will also be able to get a behind-the-scenes glimpse at how Tsuburaya Productions Co. films their popular television series.
http://www.jefusion.com/2013/12/tsubura ... hibit.html

Benutzeravatar
W-B-X
Kyoryuger
Kyoryuger
Beiträge: 8250
Registriert: Di 8. Mär 2011, 00:52
Land: Deutschland
Kontaktdaten:

Re: Ultraman

Beitrag von W-B-X » Mi 5. Mär 2014, 17:00

Ultraman Victory Trademark Registered by Tsuburaya
Tsuburaya Productions has just registered a new Ultraman trademark! The new trademark revealed a new Ultraman called "Ultraman Victory".

It's still unknown if Ultraman Victory will have his own TV series similar to Ultraman Ginga or Ultraman Mebius or a film series, similar to the Ultraman Zero Film Trilogy.
http://www.orendsrange.com/2014/03/ultr ... tered.html

Benutzeravatar
W-B-X
Kyoryuger
Kyoryuger
Beiträge: 8250
Registriert: Di 8. Mär 2011, 00:52
Land: Deutschland
Kontaktdaten:

Re: Ultraman

Beitrag von W-B-X » Sa 29. Mär 2014, 17:09

https://www.google.de/
Bild
The silhouette of the latest member of the Ultra family, Ultraman Victory is finally revealed in a magazine recently.

The only detail we have about the suit is that the suit has at 6 Vs in the suit. Details such as the plot, the staff or if this new Ultraman will be part in a TV series or a series of movies is likely to revealed next month.
http://www.orendsrange.com/2014/03/ultr ... ealed.html

Benutzeravatar
Diamantenranger
Goseiger
Goseiger
Beiträge: 5103
Registriert: Di 22. Jan 2008, 13:14
Land: Deutschland
Wohnort: Mironoi
Kontaktdaten:

Re: Ultraman

Beitrag von Diamantenranger » Sa 29. Mär 2014, 18:10

Also ich vertrete ja die Meinung dass Victory eher im neuen GingaMovie zu sehen ist. Ich weiß nicht, ne komplett neue Serie halte ich nicht für ausgeschlossen, aber das würde rel. fix gehen für tsuburaya-verhältnisse oO
ハロー!アロー!森で会おう!
With open arms, I take this journey | I see a future, a world full of hope
I walk this road with courage and strong will | Through storm, I will succeed with joy in my heart

Benutzeravatar
W-B-X
Kyoryuger
Kyoryuger
Beiträge: 8250
Registriert: Di 8. Mär 2011, 00:52
Land: Deutschland
Kontaktdaten:

Re: Ultraman

Beitrag von W-B-X » Do 10. Apr 2014, 14:05

Ultraman Ginga S Trademark Registered by Tsuburaya
Tsuburaya Productions has just registered a new Ultraman trademark in the form of Ultraman Ginga S. Based on the title, the new trademark is related to last year's Ultraman Ginga TV series.
Spoiler
Bild
Details such as if this is a new TV series or a series of movies is yet to be revealed.

It was previously reported that Tsubaraya Productions has registered a trademark for a Ultraman Victory, and last month, the silhouette of the new Ultraman has surfaced online.
http://www.orendsrange.com/2014/04/ultr ... tered.html
Edit:
Ultraman Ginga S to Feature Ultraman Victory
Spoiler
Bild
Tsuburaya Productions announced that the next Ultraman series, Ultraman Ginga S will feature a new character named Ultraman Victory.

Just like last year, Ultraman Ginga S is split into two seasons and each season has a total of 8 episodes, making a total of 16 episodes for the entire series. The first season will air from July 15-September 2 and the second season will air from November 4-December 23.
Spoiler
Bild
Takuya Negishi will once again reprise the role of Hikaru Raido aka Ultraman Ginga. Joining the cast is Kiyotaka Uji (Kamen Rider Fourze) who play Ultraman Victory's human host.

The series will be directed by Koichi Sakamoto (Kamen Rider Fourze, Kyoryuger), making this his second Ultra Series project, the first being Mega Monster Battle: Ultra Galaxy Legends The Movie.

Ultraman Ginga S premieres this July 5th on TV Tokyo.
http://www.orendsrange.com/2014/04/ultr ... raman.html

Benutzeravatar
W-B-X
Kyoryuger
Kyoryuger
Beiträge: 8250
Registriert: Di 8. Mär 2011, 00:52
Land: Deutschland
Kontaktdaten:

Re: Ultraman

Beitrag von W-B-X » Sa 3. Mai 2014, 13:01

New Ultraman Victory Images
Bild
Here are some new Ultraman Ginga S images that had surfaced online featuring Ultraman Victory's Transformation device, weapons and abilities.
Bild
And this little beauty here is the Victory Lancer, Ultraman Victory's transformation device which can also transform into a gun that summons Ultra Kaijus.
Spoiler
Bild
Bild
Bild
Bild
And instead of transforming into an Ultra Kaiju, Victory has the ability to use weapons that are made from Ultra Kaiju parts like EX Red King Knuckle the looks like Red King's fist and the Eleking Tail.
http://www.jefusion.com/2014/05/new-ult ... mages.html

Benutzeravatar
W-B-X
Kyoryuger
Kyoryuger
Beiträge: 8250
Registriert: Di 8. Mär 2011, 00:52
Land: Deutschland
Kontaktdaten:

Re: Ultraman

Beitrag von W-B-X » Mo 26. Mai 2014, 17:13

Ultraman Ginga S Plot, Additional Characters Revealed
Spoiler
Bild
The new Ultraman series, Ultraman Ginga S takes place two years after the defeat of Dark Rugiel and will feature a new defense team called Ultra Party Guardians (UPG) and here are some more information about the new series.

A mysterious stone called "Victorium" existed during ancient times. This stone is said to be able to transform a person into a giant called Ultaman Victory, a being that can travel into space. However, only the chosen ones can obtain it.
Bild
Two years after the Battle of Ultraman Ginga with Dark Rugiel, a new enemy lands on Earth, called Chiburu Seijin Exceler and tries to obtain the Victorium with his agent, Android Zero One. This will lead to a battle between three races: the humans, the people living underground and Exceler.

In the new series, Ultraman Ginga is going to gain a new form called Ultraman Ginga S, with the "S" standing for "Storium". In this form, he can use the powers of the Six Ultra Brothers, namely: Ultraman, Zoffy, Ultraseven, Jack, Ace, and Taro. He transforms into this form using the Storium Brace given to him by Taro.

Aiding Ultraman Ginga S in battle are the Ultra Party Guardians or the UPG. Its members are:
Bild
Hikaru Raidou aka Ultraman Ginga (played by Takuya Negishi) is going to be sent to a mission by UPG to search for Chiburu Seijin who had landed on Earth. While finding Chiburu Seijin, Hikaru discovers the ancient city of Victorium.

Bild
Tomoya Ichijouji (played by Takuya Kusakawa) still uses the GunPad which he used to control Jean-Nine. He is now in-charge of researching the mysterious Victorium in his Ichijouji Lab. Said research is sponsored by UPG.

Bild
Yoshiaki Jinno (played by Ryuichi Ohura) is UPG's Captain. He likes house plants and herbal tea, and cares for everyone in an emergency.

Bild
Arisa Sugita (played by Yukari Taki) is the only female member of UPG. A leader in combat, she has the the strength of a strong man, and she is in-charge of the UPG vehicles.

Bild
Gouki Matsumoto (played by Takahiro Katou) is also in-charge of Combat like Arisa. A well trained black belter in Karate, he likes to laugh heartily and is surprisingly delicate. He apparently has loose lips when drunk.
Spoiler
Bild
An underground faction called Victorian will appear in the series. These people are descendants of the people who sealed the Victorium Stone using the Victory Lancer. They have a special power called Shepardon. It's members are:
Bild
Shou aka Ultraman Victory (played by Uji Kiyotaka) is the son of Queen Kisara and the one chosen to protect the Victorium Stone. He transforms into Ultraman Victory using the ancient UltLive Item called Victory Lancer.

Bild
Queen Kisara (played by Mirai Yamamoto) is Shou's mother and the adopted mother of Sakuya and Repi. She assigns the task to bring back the stolen Victorium Stone by giving her son the Victory Lancer.

Bild
Sakuya (played by Rina Koike) is the girl guarding the Victorian Temple. She considers Shou as her brother. She is raised by Queen Kisara.

Bild
Repi (played by Hinata Yamada) is Sakuya's younger brother. He has a strong interest in the human world since since he was brought up in the Underground world without day and night. He longs to see the blue sky, and the stars at night.

Bild
Kamushin (played by Yosuke Saito) is Queen Kisara's aide.
Spoiler
Bild
The one tasked to steal the Victorium Stone from the Victorian is Android One Zero (played by dempagumi.inc's Moga Mogami). She is an agent sent by Chiburu Seijin Exceler from moon to get the Victorium Stone.

The series will be directed by Koichi Sakamoto (Kamen Rider Fourze, Kyoryuger), making this his second Ultra Series project, the first being Mega Monster Battle: Ultra Galaxy Legends The Movie.

Ultraman Ginga S premieres this July 5th on TV Tokyo.
http://www.orendsrange.com/2014/05/ultr ... ional.html
Teaser
https://www.youtube.com/watch?v=47NMtREGTr4

Benutzeravatar
W-B-X
Kyoryuger
Kyoryuger
Beiträge: 8250
Registriert: Di 8. Mär 2011, 00:52
Land: Deutschland
Kontaktdaten:

Re: Ultraman

Beitrag von W-B-X » So 1. Jun 2014, 13:24

Ultraman Tiga Complete Blu-ray Box Set Announced
Bild
Amazon Japan listed the Ultraman Tiga Complete Blu-ray Box this fall. Ultraman Tiga commemorates the 30th anniversary of the Ultra Series.

The set contains 9 Blu-ray discs and has the following contents: all 52 episodes of the TV series, Ultraman Tiga: The Final Odyssey, and Ultraman Tiga Gaiden: Revival of the Ancient Giant. In addition, the set's special features include cast interviews, behind-the-scenes videos, GUTS Mecha Chronicle, and a lot more.

Ultraman Tiga Complete Blu-ray Box costs 48,600 yen and is set for a September 24 release.
http://www.orendsrange.com/2014/06/ultr ... x-set.html

Benutzeravatar
W-B-X
Kyoryuger
Kyoryuger
Beiträge: 8250
Registriert: Di 8. Mär 2011, 00:52
Land: Deutschland
Kontaktdaten:

Re: Ultraman

Beitrag von W-B-X » Fr 27. Jun 2014, 19:50

Bilder Pressekonferenz Ultraman Ginga S
Spoiler
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
New Ultraman Ginga S Images
Spoiler
Bild
Bild
When trouble arises, Hikaru Raidou transforms into Ultraman Ginga Strium using the Ginga Spark and Strium Brace and gives him a brand new look complete with a new chest piece that has style similar to Ultraman Taro's and a new head lamp also similar to UltraSeven.
Spoiler
Bild
That's not all, the Strium Brace also gives Ginga's new form the ability to use the finishers of his seniors mainly: Ultraman Ace's Metalium Beam, Zoffy's Z-Beam and M87-Beam, Ultraman Hayata's Spacium Beam, Ultraman Taro's Strium Beam, Ultraman Jack's Ultrashot and Ultraseven's Emerium Beam. And lastly, Ginga will have a new weapon called the Ginga Lance, a weapon that's also similar to Ultraman Jack's Ultra Lance.
http://www.jefusion.com/2014/05/new-ult ... mages.html
Nissan Motors Provides Vehicles For The UPG Team In Ultraman Ginga S
Spoiler
Bild
Bild
Nissan Motors has teamed-up with Tsuburaya Productions to give the UPG (Ultra Party Guardians), the monster attack team from the upcoming Ultraman Ginga S series, their souped-up, environment friendly vehicles.

Seen in the first pic is the 100% electric powered Nissan Leaf while the second pic features a Nissan eNV200 van, both are pimped, with a logo of the UPG (that looks similar to the logo of the first Science Patrol team from the 1st Ultraman series) and ready to bust some bad guys.
http://www.jefusion.com/2014/06/nissan- ... r-upg.html
Trailer

Ultraman Ginga S' Storium Brace Promo
https://www.youtube.com/watch?v=RN71T4w86U8

Rudos
GoGoV
GoGoV
Beiträge: 1596
Registriert: Mo 31. Mär 2014, 20:55
Kontaktdaten:

Re: Ultraman

Beitrag von Rudos » Di 8. Jul 2014, 00:54

Hallo freunde der aufgehenden Sonne :P !

Ich hab da mal eine Frage...

Aufgrund meiner nie enden wollenden Suche nach Input alla Nr.5 stieß ich auf Ultraman !
Ich habe mir einen Trailer zu Ultraman Ginga angeschaut da dieser in HD ist, hat auf den ersten Blick etwas von Godzilla VS. Riesen Kämpfende "Typen".
Hat mir ganz gut gefallen, also solange der Acc noch bezahlt ist direkt mal ausgenutzt und wäre nun auch komplett bereit zum Schauen...


Ich hätte vor Beginn nur 3 kleine Fragen ^^:

1. Ist Ultraman das Original dieser Schlechten Serie von Saban damals, die auf RTL lief, wo der Kerl ernsthaft in seinem Windows 95 PC auf Monster Jagd gegangen ist ?
Mich erinnert diese aufmachung total daran !

2. Kann ich mit Ginga überhaupt Anfangen ?
Oder würde ich überhaupt nichts Verstehen wenn ich diese Serie schauen würde... Ultraseven X wäre noch in meinen Favoriten abgespeichert zur Not !

3. Stimmt das, das es hier vielmehr Toku für Kinder sein soll ? Ich meine die Monster und die paar Szenen aus dem Ginga Trailer sahen alles andere als danach aus :lol: ?
Hatte ich hier im Forum mal aufgeschnappt und deswegen nicht reingeschaut.

Wo ich aber langsam auf die Wochen ohne Internet zu gehe, stocke ich meine Bibliothek etwas auf um auch ein bisschen Abwechslung zu haben und dachte mir "Warum nicht mal in diesen Ultraman reinschauen" ?


Wäre nett wenn mir jemand die letzten beiden beantworten könnte, die erste ist nur so eine neben Frage, da mir das ganze irgendwie bekannt vorkommt !

Gruß Rudos
Künftig findet ihr meine Sammlung, Neukäufe, News zu Verkauf, UVM auf: www.tokusammler.de
Sammlung ständig am Wachsen, dauernd neues in meinem Blog :daumenhoch: !


Und jedem Toku/Anime Sammler empfehle ich den YT Channel von: TheTyrann1992
Super Videos, Reviews, Foto-Storys, Unboxing, UVM.: www.youtube.com/user/thetyrann1992

Benutzeravatar
Go-On Black
Kyoryuger Power of 10
Kyoryuger Power of 10
Beiträge: 21172
Registriert: Fr 7. Nov 2008, 21:55
Land: Deutschland
Wohnort: Bonn

Re: Ultraman

Beitrag von Go-On Black » Di 8. Jul 2014, 01:00

Da ich selber nicht so der Ultra experte bin versuch ich mal so gut es geht ne Antwort zu geben.

Die Vorlage damals zu der Serie war Gridman. Das ist ne Art Ultraman Spinoff. Das war übrigens keine Saban serie sondern kam direkt von Tsuburaya Productions in zusammen arbeit mit einem Ami Studio.

Ja Ginga kannst du ohne Vorwissen gucken da die Charaktere in der Serie auch keine Ahnung haben wer Ultraman ist. Ich würde dir aber eher empfehlen mit serien wie Ultraman Nexus anzufangen da ginga nicht die besten Kampfszenen hat.

Ultraman ist auch nicht mehr auf Kinder abgezielt als Kamen Rider und Super Sentai :)
Fighting for Traffic Safety! Gekisou Sentai Caaaaaarranger!
:carblue: :carpink: :carred: :caryellow: :cargreen:

Rudos
GoGoV
GoGoV
Beiträge: 1596
Registriert: Mo 31. Mär 2014, 20:55
Kontaktdaten:

Re: Ultraman

Beitrag von Rudos » Di 8. Jul 2014, 01:08

Go-On Black hat geschrieben:Da ich selber nicht so der Ultra experte bin versuch ich mal so gut es geht ne Antwort zu geben.

Die Vorlage damals zu der Serie war Gridman. Das ist ne Art Ultraman Spinoff. Das war übrigens keine Saban serie sondern kam direkt von Tsuburaya Productions in zusammen arbeit mit einem Ami Studio.

Ja Ginga kannst du ohne Vorwissen gucken da die Charaktere in der Serie auch keine Ahnung haben wer Ultraman ist. Ich würde dir aber eher empfehlen mit serien wie Ultraman Nexus anzufangen da ginga nicht die besten Kampfszenen hat.

Ultraman ist auch nicht mehr auf Kinder abgezielt als Kamen Rider und Super Sentai :)
Danke für die Info :daumenhoch: ... Nach Nexus erkundige ich mich mal direkt... Aber schön zu Wissen das die Mühe jetzt nicht umsonst war...

Und ebenfalls schön zu Wissen das es wieder nur im Auge des Betrachters liegt ^^, der eine sieht es so der andere so ^^...


Wie gesagt Thx GOB !
Künftig findet ihr meine Sammlung, Neukäufe, News zu Verkauf, UVM auf: www.tokusammler.de
Sammlung ständig am Wachsen, dauernd neues in meinem Blog :daumenhoch: !


Und jedem Toku/Anime Sammler empfehle ich den YT Channel von: TheTyrann1992
Super Videos, Reviews, Foto-Storys, Unboxing, UVM.: www.youtube.com/user/thetyrann1992

Benutzeravatar
Go-On Black
Kyoryuger Power of 10
Kyoryuger Power of 10
Beiträge: 21172
Registriert: Fr 7. Nov 2008, 21:55
Land: Deutschland
Wohnort: Bonn

Re: Ultraman

Beitrag von Go-On Black » Di 8. Jul 2014, 01:09

Rudos hat geschrieben: Und ebenfalls schön zu Wissen das es wieder nur im Auge des Betrachters liegt ^^, der eine sieht es so der andere so ^^...

!
Ich mein es ist ne Kinderserie. genau so wie Kamen Rider und Super Sentai auf Kinder zwischen 5 und 10 Jahren abgezielt ist. Wollte damit jetzt nur sagen das es nicht gleich Barney der Dinosaurier ist :lol:
Fighting for Traffic Safety! Gekisou Sentai Caaaaaarranger!
:carblue: :carpink: :carred: :caryellow: :cargreen:

Rudos
GoGoV
GoGoV
Beiträge: 1596
Registriert: Mo 31. Mär 2014, 20:55
Kontaktdaten:

Re: Ultraman

Beitrag von Rudos » Di 8. Jul 2014, 01:19

Go-On Black hat geschrieben: Ich mein es ist ne Kinderserie. genau so wie Kamen Rider und Super Sentai auf Kinder zwischen 5 und 10 Jahren abgezielt ist. Wollte damit jetzt nur sagen das es nicht gleich Barney der Dinosaurier ist :lol:
Hey Barney war Stark :lol: !

Aber weiss ja was du meinst.
Ich sehe das mit der Zielgruppe gespalten, in Asien ja, bei uns allerdings würde solches Bildmaterial minimum eine FSK 12-16 bekommen ^^...
Ich denke ich selbst hätte ja mit 5 Angst vor z.b. Terror oder Dr.Maki gehabt :lol: !

Ich Urteile dann einfach mal selbst nachdem ich es gesehen habe ^^...
Eilig habe ich es onehinn nicht, mein Tagesprogramm ist momentan Perfekt und hat keinen Platz.

War nur für die Zukunft, denke werde dann vorher onehinn erstmal Nexus suchen :daumenhoch: ...
Künftig findet ihr meine Sammlung, Neukäufe, News zu Verkauf, UVM auf: www.tokusammler.de
Sammlung ständig am Wachsen, dauernd neues in meinem Blog :daumenhoch: !


Und jedem Toku/Anime Sammler empfehle ich den YT Channel von: TheTyrann1992
Super Videos, Reviews, Foto-Storys, Unboxing, UVM.: www.youtube.com/user/thetyrann1992

Benutzeravatar
W-B-X
Kyoryuger
Kyoryuger
Beiträge: 8250
Registriert: Di 8. Mär 2011, 00:52
Land: Deutschland
Kontaktdaten:

Re: Ultraman

Beitrag von W-B-X » Do 10. Jul 2014, 22:51

Neue Bilder zu Ultraman Ginga S
Spoiler
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Rudos
GoGoV
GoGoV
Beiträge: 1596
Registriert: Mo 31. Mär 2014, 20:55
Kontaktdaten:

Re: Ultraman

Beitrag von Rudos » Sa 12. Jul 2014, 13:28

Muss sagen, bin jetzt nach 4 Folgen garnicht Warm geworden...

Nett mit anzusehen wenn sie gegen Ende die Finalen Kämpfe Einleiten, hatt dann meist etwas von Godzilla, aber insgesamt scheint mir das einfach eine möglichkeit zu sein, möglichst viel Spielzeug zu Bewerben ^^...

Die Aufmachung ist ganz nett, die Musik Untermalung auch, die Monster ähnlichkeiten zum King of Toku natürlich auch, aber Ultraman ist leider nichts für mich... Zumindest Ginga nicht :daumenhoch: !


Gruß Rudos
Künftig findet ihr meine Sammlung, Neukäufe, News zu Verkauf, UVM auf: www.tokusammler.de
Sammlung ständig am Wachsen, dauernd neues in meinem Blog :daumenhoch: !


Und jedem Toku/Anime Sammler empfehle ich den YT Channel von: TheTyrann1992
Super Videos, Reviews, Foto-Storys, Unboxing, UVM.: www.youtube.com/user/thetyrann1992

Benutzeravatar
W-B-X
Kyoryuger
Kyoryuger
Beiträge: 8250
Registriert: Di 8. Mär 2011, 00:52
Land: Deutschland
Kontaktdaten:

Re: Ultraman

Beitrag von W-B-X » Mi 13. Aug 2014, 20:49

Ultraman Ginga S TV Series Has Finished Filming
Spoiler
Bild
Actor Takuya Negishi who plays Hikaru Raidou aka Ultraman Ginga revealed in his official blog that Ultraman Ginga S has wrapped up filming.

In his blog post, he thanked the staff and crew of the series and was a bit nostalgic about the series.

The series, directed by Koichi Sakamoto (Kamen Rider Fourze, Kyoryuger)is split into two seasons and each season has a total of 8 episodes making a total of 16 episodes for the entire series. The first season premiered last July 15th and will ended last September 2nd.

The second season will premiere on November 4th.
http://www.orendsrange.com/2014/08/ultr ... ished.html

Benutzeravatar
Zaku99
Ohranger
Ohranger
Beiträge: 701
Registriert: Di 24. Jun 2014, 15:52
Land: Deutschland
Wohnort: Moers (NRW)

Re: Ultraman

Beitrag von Zaku99 » Mo 18. Aug 2014, 17:17

Ich habe noch nie irgendwas von Ultraman gesehen und weiß deswegen auch nicht wirklich mit welcher Staffel ich anfangen soll. Kann mir da irgendeiner etwas empfehlen? Soweit ich weiß ist die aktuelle Staffel eine Jubiläums Staffel, wie Gokaiger und Decade oder? Macht also eher wenig Sinn damit anzufangen oder braucht man da kein wirkliches Vorwissen?
TATOBA TATOBA TATOBA
:ooomain: :ooofinal1: :ooofinal2: :ooobirth:

Benutzeravatar
Kai "the spy"
GoGoV
GoGoV
Beiträge: 1424
Registriert: Fr 23. Mai 2008, 14:32
Land: Deutschland
Wohnort: Breisgau
Kontaktdaten:

Re: Ultraman

Beitrag von Kai "the spy" » Di 19. Aug 2014, 01:59

Eine Staffel, die ohne Vorwissen zu genießen ist und dennoch einen guten Eindruck über den Stil des Großteils der Serie gibt, ist "Ultraman Max". "Max" wurde auch komplett von Tokuplex mit engl. Fansubs versehen.
Chicks dig red Trunks!

Benutzeravatar
Zaku99
Ohranger
Ohranger
Beiträge: 701
Registriert: Di 24. Jun 2014, 15:52
Land: Deutschland
Wohnort: Moers (NRW)

Re: Ultraman

Beitrag von Zaku99 » Di 19. Aug 2014, 14:51

Okay, danke für die Antwort! Dann werde ich mir die Tage mal die ersten paar Folgen angucken und dann entscheiden ob das was für mich ist. Vielleicht werde ich in Zukunft ja zu nem riesen Ultraman Fan. Optisch sagt mir das auf jeden Fall zu :D
TATOBA TATOBA TATOBA
:ooomain: :ooofinal1: :ooofinal2: :ooobirth:

Benutzeravatar
W-B-X
Kyoryuger
Kyoryuger
Beiträge: 8250
Registriert: Di 8. Mär 2011, 00:52
Land: Deutschland
Kontaktdaten:

Re: Ultraman

Beitrag von W-B-X » Sa 4. Okt 2014, 16:32

Ultraman Ginga S: Ultraman Victory's Shepardon Saber Revealed
Spoiler
Bild
A poster for Ultraman Ginga S has surfaced online, which features Ultraman Victory weilding a new weapon called the Shepardon Saber.

Since Ultraman Ginga S' first season ended last September 2nd, it's expected that Victory's new weapon will debut on the second season, which will premiere on November 4th. Just like the previous season, the 2nd season has a total of 8 episodes.

The series has finished filming last August.
http://www.orendsrange.com/2014/09/ultr ... torys.html

Benutzeravatar
Beet Buster
Zyuranger
Zyuranger
Beiträge: 129
Registriert: Mi 23. Apr 2014, 20:22
Land: Deutschland

Re: Ultraman

Beitrag von Beet Buster » Mi 8. Okt 2014, 22:26

Ich bin vor kurzem mit Ultraman Ginga fertig geworden. Mein Urteil ... es reicht wenn mans 1 mal gesehen hat. Wobei ich sagen muss, dass Gingas Suit, auch der Helm, von allen Ultraman am coolsten aussieht.
Der kleine Taro war auch ganz putzig. Besonders als er rot wurde, weil sich die eine vor ihm ausgezogen hat. :lol:
Der Anfang war noch ganz ok, aber ab Episode 7 kam es mir wie willkürlich zusammen geschnitten vor. Man hat den Überblick verloren. Besonders weil Tomoya und Hikaru plötzlich Freunde waren.

Das einzige was ich wohl dauerhaft zurück behalten werde ist ein Ohrwurm. Der Battle Song Ultraman Ginga no Uta ist einfach Hammer geil und schon fast zu schade um in dieser Serie gespielt zu werden. :wink:
"Let's Morphin!"

Benutzeravatar
Zaku99
Ohranger
Ohranger
Beiträge: 701
Registriert: Di 24. Jun 2014, 15:52
Land: Deutschland
Wohnort: Moers (NRW)

Re: Ultraman

Beitrag von Zaku99 » Do 9. Okt 2014, 15:29

Mit dem soundtrack muss ich dir Recht geben, der ist einfach nur genial :D. Weiß eigentlich einer ob es irgendeine Sub-gruppe gibt, die Ginga S macht oder das noch vor hat?
TATOBA TATOBA TATOBA
:ooomain: :ooofinal1: :ooofinal2: :ooobirth:

Benutzeravatar
W-B-X
Kyoryuger
Kyoryuger
Beiträge: 8250
Registriert: Di 8. Mär 2011, 00:52
Land: Deutschland
Kontaktdaten:

Re: Ultraman

Beitrag von W-B-X » Do 9. Okt 2014, 15:39

Momentan machen das zwei Gruppen Short Stick Subs und GingaAnon.

Benutzeravatar
Zaku99
Ohranger
Ohranger
Beiträge: 701
Registriert: Di 24. Jun 2014, 15:52
Land: Deutschland
Wohnort: Moers (NRW)

Re: Ultraman

Beitrag von Zaku99 » Mo 13. Okt 2014, 14:07

Danke für die Antwort! :daumenhoch: Hatte in den letzten Tagen nicht wirklich Internet und hab es deshalb erst jetzt gesehen. Werd gleich mal gucken das ich es mir besorgen
TATOBA TATOBA TATOBA
:ooomain: :ooofinal1: :ooofinal2: :ooobirth:

Benutzeravatar
W-B-X
Kyoryuger
Kyoryuger
Beiträge: 8250
Registriert: Di 8. Mär 2011, 00:52
Land: Deutschland
Kontaktdaten:

Re: Ultraman

Beitrag von W-B-X » Mo 13. Okt 2014, 16:08

Crunchyroll to Stream Ultraman Max this October
Spoiler
Bild
Crunchyroll announced that they will stream Ultraman Max, 2005 entry of Tsuburaya's Ultraman franchise!

The series returns to the franchise's roots by featuring a monster of a week formula. In the series, a man named Toma risked his own life to save a boy from danger. Because of his bravery, an alien gives him the power to become Ultraman Max. When monsters threaten the city, Toma transforms into Ultraman Max!

Ultraman Max will start streaming on Crunchyroll on October 14th and is available in the United States, Canada, Latin America, UK, Australia, and New Zealand.
http://www.orendsrange.com/2014/10/crun ... -this.html

Antworten

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 7 Gäste