Kamen Rider Gaim

Alles über Kamen Rider hier rein.

Moderator: Moderatorenteam

Antworten
Benutzeravatar
W-B-X
Kyoryuger
Kyoryuger
Beiträge: 8250
Registriert: Di 8. Mär 2011, 00:52
Land: Deutschland
Kontaktdaten:

Re: Kamen Rider Gaim

Beitrag von W-B-X » So 29. Sep 2013, 18:12

Kamen Rider Gaim Episode 1 Titled, More Images Revealed
New magazine scans had revealed that Kamen Rider Gaim's first episode will be entitled “Transform! The Orange From the Sky”. The 15th Heisei Kamen Rider series is scheduled to premiere this October 6th.

Meanwhile, here are some additional photos featuring scenes from Kamen Rider Gaim's first month. More photos can be seen in our previous Gaim report, centering around Gaim's Pine Arms.
Spoiler
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Additionally, it has also been announced that Kamen Rider Gaim's cast will be featured in the September 29th and October 6th ending dance sequence of Zyuden Sentai Kyoryuger. It is remembered that the cast of Ninpuu Sentai Hurricaneger previously made an appearance in this segment.
http://www.jefusion.com/2013/09/kamen-r ... ealed.html

Benutzeravatar
snk-freak
Dairanger
Dairanger
Beiträge: 297
Registriert: Mi 9. Feb 2011, 22:52
Land: Deutschland
Wohnort: Bebra-Weiterode

Re: Kamen Rider Gaim

Beitrag von snk-freak » Mo 7. Okt 2013, 08:28

Seid Ihr alle im Urlaub?^^

Gaim lief gestern an. Hab leider die erste Folge noch nicht gesehen, aber Intro und Henshin bzw. Sengoku War sehen schon mal ziemlich klasse aus. :daumenhoch:
Komplett gesehen:
KR: V3,Skyrider,X,Stronger,Amazon,Black,Black RX,Kuuga,Faiz,Agito,Blade,Hibiki,Ryuki,Decade,Kabuto,Den-O,Kiva,Double,OOO,Fourze,Wizard
Gaim, Drive

Sentai: Jetman,Dairanger,Gaoranger,Dekaranger,Abaranger,Gekiranger,Boukenger,Shinkenger,Goseiger,
Hurricaneger,Timeranger,Magiranger,Gokaiger,Go-Busters,Kyoryuger

Other: Garo,Gransazer,Justiriser,Gavan,Choujinki Metalder,Ultraman/Ultraseven/Return/Max/Mebius/Nexus/Tiga
Currently watching: Ultraman Ace / KR Ghost

Benutzeravatar
Tyrann1992
Goseiger
Goseiger
Beiträge: 5161
Registriert: Sa 18. Sep 2010, 22:47
Land: Deutschland
Wohnort: Kiel
Kontaktdaten:

Re: Kamen Rider Gaim

Beitrag von Tyrann1992 » Mo 7. Okt 2013, 15:42

Ich fand das Opening auch sehr gut. Gefällt mir.
Die Idee vom Henshin ist auch cool. Freu mich schon auf die folge mit Sub.
Schaut auch auf meinen Youtube Kanal vorbei!
https://www.youtube.com/user/TheTyrann1992

Folgt mir auch auch auf Twitter
https://twitter.com/Tyrann1992

Benutzeravatar
Suzu
Goseiger
Goseiger
Beiträge: 5684
Registriert: Di 30. Apr 2013, 18:14
Land: Deutschland
Wohnort: Hennef
Kontaktdaten:

Re: Kamen Rider Gaim

Beitrag von Suzu » Mo 7. Okt 2013, 17:18

Ich fand das, was ich bisher gesehen habe auch schon sehr spannend. Freu mich schon sehr auf die Subs. Und das Opening find ich auch wieder sehr gelungen ^^

DeXter
Gekiranger
Gekiranger
Beiträge: 3949
Registriert: Sa 8. Jan 2011, 22:50

Re: Kamen Rider Gaim

Beitrag von DeXter » Mo 7. Okt 2013, 17:35

Das Opening erinnert mich von den Szenen etwas an KR Blade, das Lied ist sehr stimmig und rockt.^^ Die Eröffnungszene mit dem Rider Clan War ist episch gewesen. Warte erstmal auf den Sub von der Folge, dann werde ich mehr dazu sagen können.

Guyver
Shinkenger
Shinkenger
Beiträge: 4839
Registriert: So 13. Apr 2008, 15:14
Land: Deutschland
Wohnort: Neunkirchen, Saarland
Kontaktdaten:

Re: Kamen Rider Gaim

Beitrag von Guyver » Mo 7. Okt 2013, 17:59

Ich fand die erste folge auch echt gelungen. Das op rockt, das henshin ist echt witzig umgesetzt (der Reißverschluss).
Auch seine art in der folge zu kampfen, nach dem motto oh...was ist das den?!...geil.
der CaramelBär

Your fate is mine to decide

Benutzeravatar
W-B-X
Kyoryuger
Kyoryuger
Beiträge: 8250
Registriert: Di 8. Mär 2011, 00:52
Land: Deutschland
Kontaktdaten:

Re: Kamen Rider Gaim

Beitrag von W-B-X » Mo 7. Okt 2013, 18:03

Ist euch eigentlich aufgefallen, dass im Rider Clan War der fünfte Rider (der mit der Nuss Symbolik) auf Seiten Barons kämpft.

DeXter
Gekiranger
Gekiranger
Beiträge: 3949
Registriert: Sa 8. Jan 2011, 22:50

Re: Kamen Rider Gaim

Beitrag von DeXter » Mo 7. Okt 2013, 18:50

Jupp. Und ich meine beim Inbess Fight Team Gaim VS. Team Baron, hatte das Mitglied von Team Baron Nuss Lockseed, wenn ich mich nicht irre.

DeXter
Gekiranger
Gekiranger
Beiträge: 3949
Registriert: Sa 8. Jan 2011, 22:50

Re: Kamen Rider Gaim

Beitrag von DeXter » Di 8. Okt 2013, 09:39

Einen weiblicher Rider in der Serie wäre mal was anderes, ich hoffe es ist kein Movie Rider
Kamen Rider Gaim: Peach Arms Unveiled! Female Rider Coming?

Bild

A new image for the 15th Heisei Kamen Rider series, Kamen Rider Gaim, surfaces showing a new lock seed. Labeled as E.L.S. 03 Peach Lock Seed, it comes with a photo of a new and unnamed Kamen Rider, which certainly looks like a female one.

So far, no additional information is available as of writing. Will this be a new rider in the TV series, or an exclusive one for the coming movie? Who could this be? Stay tuned!

Benutzeravatar
W-B-X
Kyoryuger
Kyoryuger
Beiträge: 8250
Registriert: Di 8. Mär 2011, 00:52
Land: Deutschland
Kontaktdaten:

Re: Kamen Rider Gaim

Beitrag von W-B-X » Di 8. Okt 2013, 14:37

Details of Heroes: Kamen Rider Gaim
Bild
The 15th Heisei Kamen Rider Series had premiered last Sunday, and now, scan of the awaited Detail of Heroes: Kamen Rider Gaim had surfaced online. This features an in-depth look at the suits and weapons of Kamen Riders Gaim, Baron and Ryugen.
Spoiler
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Kamen Rider Gaim is Kota Kazuraba. He transforms to Gaim using the Orange Lock Seed, and also have the Pineapple Lock Seed in his disposal. Weapon includes the Musou Saber and the Daidaimaru, which can form the Musou Saber: Naginata Mode.
Spoiler
Bild
Bild
Bild
Kamen Rider Baron is Kaito Kumon. He transforms to Baron using the Banana Lock Seed. His main weapon is the Banaspear.
Spoiler
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Kamen Rider Ryugen is Mitsuzane Kuwashima. He transforms using the Grape (Budou) Lock Seed and uses the Grape Ryuhou as his main weapon.

Also in this final slideshow, you can see the other two Gaim riders, Kamen Riders Zangetsu and Griton. Kamen Rider Zangetsu is Takatora Kureshima and transforms using the Melon Lock Seed. Meanwhile, Gridon still has an unknown user who uses the Acorn Lock Seed to transform.

Kamen Rider Gaim will be directed by Ryuta Tasaki (Hikonin Sentai Akibaranger) and and Takayuki Shibasaki, with scripts from Gen Urobuchi (Puella Magi Madoka Magica, Gargantia on the Verdurous Planet). The show was produced by Motoi Sasaki (TV Asahi) and Naomi Takebe (Toei).
http://www.jefusion.com/2013/10/details ... -gaim.html

Benutzeravatar
Suzu
Goseiger
Goseiger
Beiträge: 5684
Registriert: Di 30. Apr 2013, 18:14
Land: Deutschland
Wohnort: Hennef
Kontaktdaten:

Re: Kamen Rider Gaim

Beitrag von Suzu » Di 8. Okt 2013, 23:02

DeXter hat geschrieben:Einen weiblicher Rider in der Serie wäre mal was anderes, ich hoffe es ist kein Movie Rider
Kamen Rider Gaim: Peach Arms Unveiled! Female Rider Coming?

Bild

A new image for the 15th Heisei Kamen Rider series, Kamen Rider Gaim, surfaces showing a new lock seed. Labeled as E.L.S. 03 Peach Lock Seed, it comes with a photo of a new and unnamed Kamen Rider, which certainly looks like a female one.

So far, no additional information is available as of writing. Will this be a new rider in the TV series, or an exclusive one for the coming movie? Who could this be? Stay tuned!
Das Lock Seed sieht ja schon echt aus, das Design dagegen ist eher fragwürdig. Wobei ja eigentlich im letzten Jahr gute Schritte in Richtung eines eventuellen weiblichen (Secondary) Riders gemacht wurden, immerhin wurde Nadeshiko nochmal für einen zweiten Film zurückgeholt und in Wizard gabe es immerhin Mayu, die zwar ein reiner Nebencharakter war, aber immerhin des öfteren auftauchte.
Mal abwarten, ob sich das ganze als "the real deal" erweist.

Benutzeravatar
snk-freak
Dairanger
Dairanger
Beiträge: 297
Registriert: Mi 9. Feb 2011, 22:52
Land: Deutschland
Wohnort: Bebra-Weiterode

Re: Kamen Rider Gaim

Beitrag von snk-freak » Mi 9. Okt 2013, 08:59

Wann erscheint eigentlich Folge 1 mit englischen Subs?
Komplett gesehen:
KR: V3,Skyrider,X,Stronger,Amazon,Black,Black RX,Kuuga,Faiz,Agito,Blade,Hibiki,Ryuki,Decade,Kabuto,Den-O,Kiva,Double,OOO,Fourze,Wizard
Gaim, Drive

Sentai: Jetman,Dairanger,Gaoranger,Dekaranger,Abaranger,Gekiranger,Boukenger,Shinkenger,Goseiger,
Hurricaneger,Timeranger,Magiranger,Gokaiger,Go-Busters,Kyoryuger

Other: Garo,Gransazer,Justiriser,Gavan,Choujinki Metalder,Ultraman/Ultraseven/Return/Max/Mebius/Nexus/Tiga
Currently watching: Ultraman Ace / KR Ghost

Guyver
Shinkenger
Shinkenger
Beiträge: 4839
Registriert: So 13. Apr 2008, 15:14
Land: Deutschland
Wohnort: Neunkirchen, Saarland
Kontaktdaten:

Re: Kamen Rider Gaim

Beitrag von Guyver » Mi 9. Okt 2013, 13:35

In der app kamen rider episode ist sie seid heute motgen mit subs zu sehen
der CaramelBär

Your fate is mine to decide

Benutzeravatar
W-B-X
Kyoryuger
Kyoryuger
Beiträge: 8250
Registriert: Di 8. Mär 2011, 00:52
Land: Deutschland
Kontaktdaten:

Re: Kamen Rider Gaim

Beitrag von W-B-X » Fr 11. Okt 2013, 14:25

Kamen Rider Gaim Director's Interview with Uchuusen
Bild
Japanese magazine Uchuusen recent issue features an interview with Kamen Rider Gaim's main director, Ryuta Tasaki. He stated some reasons on the use of dance themes, references on past Kamen Rider series and some bits on the upcoming Sengoku Movie Battle.

Tasaki reveals that it was writer Gen Urobuchi's idea to add dance scenes in the TV series as a part of young people growing up and start to see things from different perspectives to become responsible adults. And since the show will also have a "Warring States" theme, each dance team will settle disputes using their respective Kamen Riders.
Bild
He comments on Urobuchi's work, "I think it’s easily accessible for the first time viewers though. But the thing is even if the first episodes are easily accessible there’s so many twists waiting to happen, it’s all just a clever trap."

When it comes to the number of riders in the show, Tasaki stated that it was producer Naomi Takebe's idea to break into the two Kamen Riders per series thing, and since Urobuchi loves Kamen Rider Ryuki's use of multiple riders, she gave it a go. "So Takebe told us to use the multiple Riders and make Kamen Rider Gaim more drama-like."
Bild
Tasaki added that Takebe asked Urobuchi to go back to early Heisei, and together, they put a lot of Heisei references in the first 2 episodes. This includes the use of multiple riders similar to Kamen Rider Ryuki, and the similarities between 555's Smart Brain and Gaim’s Yggdrasill. "The truth is, it’s all Urobuchi’s trap. He’s building up a story that most fans are used too, only to tear it down with new and surprising twists."
Bild
The design of Kamen Rider Gaim's suit didn't really bother Tasaki, as he have stated that he's used to such designs, and waited for the real suit worn by suit actor Seiji Takaiwa in action. But he admits that Baron’s banana ears shocks him. "I would’ve never thought of putting together fruits with armors for a toy. But that’s the beautiful thing about it."

Tasaki also reveals that the staff favorite is Kamen Rider Gridon, and he personally liked Gridon's little hammer. He asks viewers to pay attention as the character debuts.

Lastly, director Tasaki reveals that the 14 Heisei Kamen Riders that will debut in Kamen Rider × Kamen Rider Gaim & Wizard: Decisive! Sengoku MOVIE Battle will be called the "Warrior God Riders".

Read the whole translated interview at Henshin Justice
http://www.jefusion.com/2013/10/kamen-r ... uusen.html

Benutzeravatar
snk-freak
Dairanger
Dairanger
Beiträge: 297
Registriert: Mi 9. Feb 2011, 22:52
Land: Deutschland
Wohnort: Bebra-Weiterode

Re: Kamen Rider Gaim

Beitrag von snk-freak » Fr 11. Okt 2013, 15:00

Immer noch keine gesubbte Folge zum downloaden? :(
Komplett gesehen:
KR: V3,Skyrider,X,Stronger,Amazon,Black,Black RX,Kuuga,Faiz,Agito,Blade,Hibiki,Ryuki,Decade,Kabuto,Den-O,Kiva,Double,OOO,Fourze,Wizard
Gaim, Drive

Sentai: Jetman,Dairanger,Gaoranger,Dekaranger,Abaranger,Gekiranger,Boukenger,Shinkenger,Goseiger,
Hurricaneger,Timeranger,Magiranger,Gokaiger,Go-Busters,Kyoryuger

Other: Garo,Gransazer,Justiriser,Gavan,Choujinki Metalder,Ultraman/Ultraseven/Return/Max/Mebius/Nexus/Tiga
Currently watching: Ultraman Ace / KR Ghost

Benutzeravatar
Suzu
Goseiger
Goseiger
Beiträge: 5684
Registriert: Di 30. Apr 2013, 18:14
Land: Deutschland
Wohnort: Hennef
Kontaktdaten:

Re: Kamen Rider Gaim

Beitrag von Suzu » Fr 11. Okt 2013, 18:22

Aesir subs hat die Folge schon fertig.
http://aesirsubs.wordpress.com/2013/10/ ... r-gaim-01/

DeXter
Gekiranger
Gekiranger
Beiträge: 3949
Registriert: Sa 8. Jan 2011, 22:50

Re: Kamen Rider Gaim

Beitrag von DeXter » Fr 11. Okt 2013, 18:38

W-B-X hat geschrieben:
Kamen Rider Gaim Director's Interview with Uchuusen
Bild
Japanese magazine Uchuusen recent issue features an interview with Kamen Rider Gaim's main director, Ryuta Tasaki. He stated some reasons on the use of dance themes, references on past Kamen Rider series and some bits on the upcoming Sengoku Movie Battle.

Tasaki reveals that it was writer Gen Urobuchi's idea to add dance scenes in the TV series as a part of young people growing up and start to see things from different perspectives to become responsible adults. And since the show will also have a "Warring States" theme, each dance team will settle disputes using their respective Kamen Riders.
Bild
He comments on Urobuchi's work, "I think it’s easily accessible for the first time viewers though. But the thing is even if the first episodes are easily accessible there’s so many twists waiting to happen, it’s all just a clever trap."

When it comes to the number of riders in the show, Tasaki stated that it was producer Naomi Takebe's idea to break into the two Kamen Riders per series thing, and since Urobuchi loves Kamen Rider Ryuki's use of multiple riders, she gave it a go. "So Takebe told us to use the multiple Riders and make Kamen Rider Gaim more drama-like."
Bild
Tasaki added that Takebe asked Urobuchi to go back to early Heisei, and together, they put a lot of Heisei references in the first 2 episodes. This includes the use of multiple riders similar to Kamen Rider Ryuki, and the similarities between 555's Smart Brain and Gaim’s Yggdrasill. "The truth is, it’s all Urobuchi’s trap. He’s building up a story that most fans are used too, only to tear it down with new and surprising twists."
Bild
The design of Kamen Rider Gaim's suit didn't really bother Tasaki, as he have stated that he's used to such designs, and waited for the real suit worn by suit actor Seiji Takaiwa in action. But he admits that Baron’s banana ears shocks him. "I would’ve never thought of putting together fruits with armors for a toy. But that’s the beautiful thing about it."

Tasaki also reveals that the staff favorite is Kamen Rider Gridon, and he personally liked Gridon's little hammer. He asks viewers to pay attention as the character debuts.

Lastly, director Tasaki reveals that the 14 Heisei Kamen Riders that will debut in Kamen Rider × Kamen Rider Gaim & Wizard: Decisive! Sengoku MOVIE Battle will be called the "Warrior God Riders".

Read the whole translated interview at Henshin Justice
http://www.jefusion.com/2013/10/kamen-r ... uusen.html
Ich bin schon gespannt auf die überraschenden Storytwist. Ich hoffe die Serie wird in Hinsicht auf Story besser als Fourze und Wizard.

Benutzeravatar
Suzu
Goseiger
Goseiger
Beiträge: 5684
Registriert: Di 30. Apr 2013, 18:14
Land: Deutschland
Wohnort: Hennef
Kontaktdaten:

Re: Kamen Rider Gaim

Beitrag von Suzu » Sa 12. Okt 2013, 12:10

Suzu hat geschrieben:Aesir subs hat die Folge schon fertig.
http://aesirsubs.wordpress.com/2013/10/ ... r-gaim-01/
UPDATE: TV-Nihon hat sie jetzt ebenfalls fertig ^^

DeXter
Gekiranger
Gekiranger
Beiträge: 3949
Registriert: Sa 8. Jan 2011, 22:50

Re: Kamen Rider Gaim

Beitrag von DeXter » Sa 12. Okt 2013, 20:45

Kamen Rider Gaim Opening Single Slated for December

We all know that reggae group Shounan no Kaze had been renamed as Gaim no Kaze, specifically for the 15th Heisei Kamen Rider series, Kamen Rider Gaim. The group had opened an official website, announcing the release date of the show's opening song.

Gaim no Kaze's “Just Live More” single includes the title track, as well as an untitled track. DVD versions include the music video of the title track. Scheduled to be released this December 11th, the single will be available in three editions: Regular Edition, CD+DVD and Limited Edition which include a towel, for 1200 yen, 1800 yen and 3600 yen respectively. Pre-order now at CDJapan and get a FREE POSTER as a bonus!

Quelle: http://www.jefusion.com/2013/10/kamen-r ... ember.html

Benutzeravatar
Go-On Black
Kyoryuger Power of 10
Kyoryuger Power of 10
Beiträge: 21172
Registriert: Fr 7. Nov 2008, 21:55
Land: Deutschland
Wohnort: Bonn

Re: Kamen Rider Gaim

Beitrag von Go-On Black » Mo 14. Okt 2013, 12:50

Hab jetzt die ersten beiden Folgen Gaim gesehen und bin echt begeistert von dem was ich gesehen hab. Die erste Folge war zwar schwächer als die zweite aber das macht nichts (ne gute serie soll sich ja schließlich steigern) die Charas haben allesamt schon mehr Farbe und Persönlichkeit als der Main Cast aus Wizard und sie sind auch gleichermaßen wichtig.
Kouta gefällt mir mega gut als Main Rider und passt von der Persönlichkeit perfekt in die Helden Position. Mein lieblings Punkt an Gaim bisher ist das die ganze Begriffe eklärt werden. Endlich gibt es mal nen Grund für das Wort Henshin und auch der Kamen Rider titel scheint wieder sehr organisch zu entstehen wie damals in Double. Positiv überrascht bin ich von Baron bisher der zwar der typische Antagonisten Rider zu werden scheint aber anders als so flachpfeifen wie Kaixa hat sein Charakter auch Motiviation bzw eine glaubhafte Motiviation hinter seinem handeln und ist nicht nur ein arsch des arschens willen.
Zu Yggdrasil kann ich nicht viel sagen ausser das sie sich ziemlich stark anfühlen wie ne Mischung aus Zect und Smart Brain. Allgemein muss ich sagen Gaim fühlt sich stark wie ne Serie aus der Zeit Faiz bis Kabuto an aber hat dennoch von vorne bis hinten den Flair und den Charme einer Neo Heisei Serie.
Jetzt kann ich nur hoffen das Gaim auf dieser positiven Welle weiter reiten wird und uns wieder ein Kamen Rider Jahr der aller ersten Güte erwartet.
Fighting for Traffic Safety! Gekisou Sentai Caaaaaarranger!
:carblue: :carpink: :carred: :caryellow: :cargreen:

Benutzeravatar
Red Ranger
Boukenger
Boukenger
Beiträge: 3039
Registriert: Di 22. Jan 2008, 23:39
Land: Deutschland
Kontaktdaten:

Re: Kamen Rider Gaim

Beitrag von Red Ranger » Mo 14. Okt 2013, 17:20

So wenig mir das ganze Design und die Idee mit den Früchten zugesagt hat, umso mehr hat mir die erste Folge dann doch gefallen. Interessant ist die Idee mit den rivalisierenden Tanzgruppen Team Gaim und Team Baron (und die daraus später resultierende Rivalität der Rider). Gaim scheint wirklich alles aus den beiden Heisei Äras (Pre-Decade und Post-Decade) zu vermischen. Bei Yggdrasil Corp. und deren Werbespot hab ich mich direkt an Smart Brain erinnert gefühlt. Und der Lockseed-Händler hatte was von Kirihiko aus W. Nur dass er nicht böse zu sein scheint. Aber wer weiß das schon. Die Motive der Charaktere bleiben erst einmal im Unklaren. Es gibt auch erst einmal keinen Oberbösewicht. In den letzten Staffeln war einfach schon zu früh klar, wer die Bösen waren. Gaim hat schon mal einen guten Grundstein gelegt. Es scheint mal endlich wieder Kamen Rider wie vor Decade zu sein. Macht auf jeden Fall lust auf mehr.
Never give it up, never give it up
If you're strong enough, get the power!

Sapere aude

Benutzeravatar
snk-freak
Dairanger
Dairanger
Beiträge: 297
Registriert: Mi 9. Feb 2011, 22:52
Land: Deutschland
Wohnort: Bebra-Weiterode

Re: Kamen Rider Gaim

Beitrag von snk-freak » Mi 16. Okt 2013, 09:30

Mir hat die erste Folge ebenfalls sehr gut gefallen, aber warum muss es immer was mit Tanz zu tun haben...
Komplett gesehen:
KR: V3,Skyrider,X,Stronger,Amazon,Black,Black RX,Kuuga,Faiz,Agito,Blade,Hibiki,Ryuki,Decade,Kabuto,Den-O,Kiva,Double,OOO,Fourze,Wizard
Gaim, Drive

Sentai: Jetman,Dairanger,Gaoranger,Dekaranger,Abaranger,Gekiranger,Boukenger,Shinkenger,Goseiger,
Hurricaneger,Timeranger,Magiranger,Gokaiger,Go-Busters,Kyoryuger

Other: Garo,Gransazer,Justiriser,Gavan,Choujinki Metalder,Ultraman/Ultraseven/Return/Max/Mebius/Nexus/Tiga
Currently watching: Ultraman Ace / KR Ghost

Benutzeravatar
Tobbe
Megaranger
Megaranger
Beiträge: 1167
Registriert: Mi 8. Sep 2010, 22:25
Land: Deutschland
Wohnort: Lehre
Kontaktdaten:

Re: Kamen Rider Gaim

Beitrag von Tobbe » Mi 16. Okt 2013, 10:59

Mir hat die erste folge auch sehr gut gefallen. So sollte es weitergehen. Also soviel tanzen ist bei gaim gar nich und kamen rider hatte noch nie soviele tanzfolgen. Und ich denke das tanzen machen die auch da kyoryuger sehr erfolgreich sind.

Benutzeravatar
Go-On Black
Kyoryuger Power of 10
Kyoryuger Power of 10
Beiträge: 21172
Registriert: Fr 7. Nov 2008, 21:55
Land: Deutschland
Wohnort: Bonn

Re: Kamen Rider Gaim

Beitrag von Go-On Black » Mi 16. Okt 2013, 14:02

Das mit dem Tanzen stört mich nicht so sehr nachdem ich die erste Folge gesehen hab weil es nur sehr selten und sehr kurz passiert. Also es ist nicht 50 Folgen Heavens Tornado was ich befürchtet hatte. Auch der Grund warum es Tanzgruppen sind fand ich schon besser nach dem ich das Takebe Interview gelesen hatte in dem sie erklärt das Urobuchi das rein geschrieben hat damit sie ein Gegenstück zu den vielen Shogunaten haben die in Japan in der Sengoku Jidai existierten.
Fighting for Traffic Safety! Gekisou Sentai Caaaaaarranger!
:carblue: :carpink: :carred: :caryellow: :cargreen:

Benutzeravatar
Go-On Black
Kyoryuger Power of 10
Kyoryuger Power of 10
Beiträge: 21172
Registriert: Fr 7. Nov 2008, 21:55
Land: Deutschland
Wohnort: Bonn

Re: Kamen Rider Gaim

Beitrag von Go-On Black » Do 17. Okt 2013, 20:27

Weiteres Interview mit Gen Urobuchi

http://henshinjustice.com/2013/10/17/ge ... -monsters/
Fighting for Traffic Safety! Gekisou Sentai Caaaaaarranger!
:carblue: :carpink: :carred: :caryellow: :cargreen:

DeXter
Gekiranger
Gekiranger
Beiträge: 3949
Registriert: Sa 8. Jan 2011, 22:50

Re: Kamen Rider Gaim

Beitrag von DeXter » Sa 19. Okt 2013, 09:59

Kamen Rider Gaim: Team Invitto Arrives, Gridon Debut
Bild


Another rival dance team will soon appear in Kamen Rider Gaim! This team is Team Invitto, which is led by Jonouchi Hideyasu (played by Ryo Matsuda).

In the series, Jonouchi will associate his team with Kaito's Team Baron and Raid Wild to wipe Team Gaim from the game. In addition, Kamen Rider Gridon is set to appear in the show's 5th episode.

Quelle: http://www.orendsrange.com/2013/10/kame ... .html#more

Benutzeravatar
Go-On Black
Kyoryuger Power of 10
Kyoryuger Power of 10
Beiträge: 21172
Registriert: Fr 7. Nov 2008, 21:55
Land: Deutschland
Wohnort: Bonn

Re: Kamen Rider Gaim

Beitrag von Go-On Black » Sa 19. Okt 2013, 15:19

Intressant. Bin ma gespannt wie sein Charakter wird. Wenn Raid Wild sich mit Invitto und Baron zusammen tut könnt ich mir denken das ihr Anführer dann Kamen Rider Kurokage wird.
Hatte erst gedacht er würde Gridon werden aber das is er ja nun nich xD Dennoch denk ich das er noch ein Rider/wichtige Person wird da er in der Zweiten Folge nen Schriftzug für seinen Namen hatte.
Fighting for Traffic Safety! Gekisou Sentai Caaaaaarranger!
:carblue: :carpink: :carred: :caryellow: :cargreen:

Benutzeravatar
W-B-X
Kyoryuger
Kyoryuger
Beiträge: 8250
Registriert: Di 8. Mär 2011, 00:52
Land: Deutschland
Kontaktdaten:

Re: Kamen Rider Gaim

Beitrag von W-B-X » Sa 26. Okt 2013, 20:42

Kamen Rider Gaim Strawberry Arms to Debut Next Month?!
Bild
It is remembered that the first lock seeds that Kota acquired are the Orange and Strawberry Lock Seeds, with the former being used to transform to Kamen Rider Gaim. But after an unfortunate Inves Game with Team Baron, Kota lost the strawberry one
Bild
According to titles of future episodes, it has been revealed that the "Strawberry Arms" will debut on the 5th episode. With this, Kota now has three "arms" under his sleeve. Additionally, a "Durian Rider" had been mentioned in the title of the 6th episode.

The episode titles are as follows:
Episode 4: He's Formed! The Third Grape Rider! - 10/27
Episode 5: Resurrection! Strawberry Arms of Friendship - 11/10
Episode 6: Durian Rider Battle! - 11/17
Episode 8: N/A - 11/24

There will be no Kamen Rider Gaim episode this November 3rd.
http://www.jefusion.com/2013/10/kamen-r ... -arms.html
Edit:
KAMEN RIDER GAIM RUMORS: New Arms, More Riders
Bild
In addition to the rumors about Kamen Rider Zangetsu, here are also some rumors about the new Kamen Riders and Arms that will appear in the Kamen Rider Gaim TV series.

Take these rumors with a grain of salt.
-The Watermelon Lock Seed is given from Ryugen to Gaim.
-The Gaim Strawberry Arms is a ninja that uses his speed and his weapon, the kunai to slash his opponents.
-Raid Wild's leader, Ryoji Hase will use the Pinecone Lock Seed to become Kurokage. He will also use the Shadow Pine and helps Gridon.
-Invitto's leader, Hideyasu Jonouchi will use the Acorn Lock Seed to become Gridon.
Bild
Left to right: Ryoji (Raid Wild), Hideyasu (Invitto) and his two girls.

-The Durian Rider is called Bravo and his user is a man named Pierre from a Western cake store and uses a saw-type weapon called "Durinoko". It is said that he is one of the cruelest Riders and his purpose is just to make the best show.
-Gaim will have 2 new forms: Orange x Orange Energy, and Orange x Melon Energy
-Cherry and Peach Riders are indeed twins and will appear next year.
http://www.orendsrange.com/2013/10/kame ... -more.html
KAMEN RIDER GAIM RUMORS: Zangetsu and the Helheim Forest
Bild
More Kamen Rider Gaim rumors has surfaced online. These rumors has something to do with Kamen Rider Zangetsu's activities in the Helheim Forest.

Take these rumors with a grain of salt.

The reason why Zangetsu is in the Helheim Forest and his men is that they collect the fruits and destroy it. The reason for it is that the fruits in the forest are the forbidden fruits. The power within those fruits are so strong that it can overthrow the world.

It is said that the people who defeat the Inves will become sinners themselves and sooner or later, their existence will become the same as the Inves.
http://www.orendsrange.com/2013/10/kame ... u-and.html

DeXter
Gekiranger
Gekiranger
Beiträge: 3949
Registriert: Sa 8. Jan 2011, 22:50

Re: Kamen Rider Gaim

Beitrag von DeXter » Mo 28. Okt 2013, 21:27

Kamen Rider Gaim: Meet Armored Riders Bravo, Gridon & Kurokage!
Bild

Three new Armored Riders and two new forms for Kamen Rider Gaim will make its debut this November! These new Armored Riders are Bravo, Gridon and Kurokage.

Kamen Rider Gridon is Invitto's leader, Hideyasu Jonouchi and uses the Acorn Lock Seed to transform. Kamen Rider Kurokage is Raid Wild's leader, Ryoji Hase and uses the Pinecone Lock Seed to transform.

Bild

Making its debut in the show's 6th episode entitled "The Durian Rider Joins the Battle!" is Kamen Rider Bravo. His identity is a man named Pierre Alfonso and uses a saw-type weapon called "Durinoko". Said to be one of the cruelest Riders, his purpose is just to make the best show.

Bilder:
Spoiler
Bild
Bild
Bild
Bild
Next up are Kamen Rider Gaim's new Arms, the Strawberry (Ichigo) and Watermelon (Suika) Arms. The Strawberry Arms is a ninja and its weapon are a pair of throwing knives called "IchigoKunai" and it is said to be Gaim's fastest form. It's finisher is the Ichigo Burst.
Spoiler
Bild
The Watermelon Arms has three modes, these modes are: Great Mode (a big watermelon), Gyro Mode (flight), and Great Big Bang (full armored).

Quelle: http://www.orendsrange.com/2013/10/kame ... .html#more

Benutzeravatar
W-B-X
Kyoryuger
Kyoryuger
Beiträge: 8250
Registriert: Di 8. Mär 2011, 00:52
Land: Deutschland
Kontaktdaten:

Re: Kamen Rider Gaim

Beitrag von W-B-X » Di 29. Okt 2013, 17:35

Yutaka Kobayashi on the Hate of Bananas, Turning Down Gokaiger
Bild
Yutaka Kobayashi, known as Kaito Kumon/Kamen Rider Baron in the ongoing Kamen Rider Gaim TV series, sat down in an interview with Hyper Hobby Magazine. Here, he talked about his hate for bananas and supposed role in Kaizoku Sentai Gokaiger.

Kobayashi states that, being a fan of the Kamen Rider franchise, he's happy after getting the role. He even compared Gaim with Kamen Rider Ryuki, his favorite series, due to the use of multiple riders. Additionally, Kamen Rider Baron is based of a knight, just like Ryuki. "I can actually imagine kids putting bananas to their ears and pretending to be Baron. I’ve been doing it myself already," he said.

But he was skeptical knowing that he will play Kamen Rider Baron, which is based on a banana, due to the fact that he dislike bananas. He even recollects one instance that he participated in a marathon once, and only ate bananas that day. At the end of the day, He later felt so sick and blamed everything on the bananas. "The first thing I do when I get the script is checking if I need to eat bananas. I’m actually scared that it’s gonna happen soon."

Kobayashi reveals that he always wanted to be a Kamen Rider once he become an actor, stating that it's a stepping stone for new actors in landing a bigger role in the future. It is remembered that Hiro Mizushima and Takeru Sato became really big actors after playing Kamen Riders themselves!

"He’s the complete opposite of me," he replied when asked about the difficulties on playing as Kaito. Although he might come off as a jerk, Kobayashi assures fans that this is a story of growing up and it’s gonna be interesting to see how he changes and matures.

Being simplistic is how Kobayashi defines Baron's transformation pose. He coordinates regularly with suit actor Eitoku. Even though they are trying hard to coordinate together, they came to the conclusion to keep things simple.

Lastly, the interview reveals that he auditioned for Kaizoku Sentai Gokaiger, and passed until the end, but he turned it down for another project. The said role was later given to Ryota Ozawa, which, undoubtedly, looks similar to Kobayashi on certain camera angles.

Read the full interview at Henshin Justice Unlimited
http://www.jefusion.com/2013/10/yutaka- ... aiger.html
Ein älterer Artikel
KAMEN RIDER GAIM RUMORS: Energy Riders and New Rider Machines
Now that the scans for the Kamen Rider Gaim second quarter toy catalog is now out, rumors related to the new Kamen Riders has surfaced online.

First are the names of the new Kamen Rider called Energy Riders. The names of the Riders names are: Rain, Do-Q and O-gi. In addition, the mysterious new Armored Riders, namely Gridon and Kurokage will have their own bikes called the Dandeliner and Tuliphopper
http://www.orendsrange.com/2013/10/kame ... iders.html

Antworten

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 22 Gäste